Stockholm vs. Göteborg

Stockholm är för mig: Stressiga människor överallt, stressig trafik. En stad jag aldrig skulle vilja bosätta mig i. Den stinker avgaser. Äcklig dialekt, snobbiga människor som inte hälsar eller ser trevliga ut. Helt enkelt Sveriges baksida, finns inte mycket bra med den staden. Även om Stockholm har endel riktigt fina ställen, så känns det som att hela staden är gjord på betong.

Göteborg är för mig: Vänliga människor som ser avkopplade och trevliga ut, inget stress överhuvud taget. Staden luktar hav och det blåser friska havsvindar. Spårvagnar som åker långsamt framåt i blått och vitt och plingar på det där speciella sättet. Sveriges bästa fotbollslag: IFK Göteborg! Backarna, Göteborg är väldigt backigt och mycket fin skog finns fast det är Sveriges näst största stad. Hela staden ligger under ett lugn och allt är vädigt fint. Fin dialekt. Människorna i Göteborg tar saker och ting lättare, hälsar, ger komplimanger, mycket, mycket mera än vad 08:orna gör. Göteborg är helt enkelt Sveriges framsida och stämningen där finns ingen annanstans. Om några år ska jag flytta till Göteborg.

Stockholm må vara huvudstan', (vilket resulterar i total kaos och stress). Men Göteborg kommer alltid och vara huvudstan' för fotbollen<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0